Tache oli kaikesta täysin tietämätön. Ace oli vähän aikaa sitten lähtenyt katsomaan Ryuta ja Ouragania, vaikka Tache oli yrittänyt vakuuttaa, ettei heitä kahta kannattanut häiritä. Vähänpä nuori haltia tiesi, mitä olikaan tapahtunut. Tache leikki Fenriksen kanssa luolan suulla, heitteli kepakkoa innokkaalle koiralle ja välillä pörrötti sen paksua turkkia, saaden eläimen murahtelemaan ja näykkimään Tachen kättä leikkisästi. Tachen herkät suippokorvat havaitsivat nopeasti askeleita, vaikka ne hyvin kepeitä olivatkin. Ace tuli siis takaisin. Tache kohotti katsettaan Fenriksestä rakkaaseen haltiaansa, mutta vakavoitui samantien, huomatessaan Ryun ystävänsä sylissä. Jotain oli selvästi vialla.
"Mitä on tapahtunut..?"
Tache kysyi huolestuneena ja tuli molempien luokse. Ryussa ei näkynyt mitään haavoittumisen merkkejä, joten mikä ihme elementalistilla oli? Ouragania ei näkynyt missään. Tämän täytyi liittyä siihen teehen. Jopa Fenris alkoi vinkua hiljaa ja lopetti häntänsä heilutuksen. Varovasti koira asteli lähemmäs ja nuoli Ryun kättä, yrittäen lohduttaa omalla tavallaan elementalistia. Aivan kuin sekin haluaisi ottaa myös selvää, mitä ihmettä oli tapahtunut. Tache ei uskaltanut kysyä mitään, vaikka oli selvästi huolissaan. Ainoa asia, mikä antoi nuorelle haltialle vihjeen, oli valkea palmikko ja Ryun kädestä pudonnut lappu. Jopa Tache tiesi, mitä joillekkin haltiasuvuille hiusten leikkaaminen merkitsi, mutta tuo maassa oleva kirje oli tuntematon asia. Uteliaana Tache poimi sen maasta ja taitteli rypistyneen paperin auki, seuraten samalla Acea ja Ryuta. Tache ei lukenut normaalisti toisten kirjeitä, mutta tämä saattoi valottaa tilannetta, eikä hän ollut varma, oliko Ace jo lukenut lappusen, joten haltia luki ääneen.
"Ei ole mitään sanoja, joilla voisin kertoa, miten pahoillani olen tapahtuneesta, enkä odota anteeksiantoa, sillä en ansaitse sellaista. Satutin sinua mitä kamalimmalla tavalla, enkä voi antaa sitä anteeksi itesellenikään. Tietysti voisin syyttää Acen antamaa teetä, mutta loppujen lopuksi, vastuu on aina tekijällä. Minä lupaan, ei, minä vannon, ettet ikinä tule näkemään minua uudelleen. Sinun ei tarvitse pelätä, että koskaan enää satuttaisin sinua. Et ehkä luota minuun enää, mutta annan mieluummin naulata itseni kiinni puuhun, kuin rikkoisin lupaukseni. Tiedän, että lupasin auttaa sinua Sayashin kanssa, mutta voit paljon paremmin ilman minua ja uskon, että joku toinen, johon luotat ja rakastat koko sydämestäsi, on valmis auttamaan sinua ja pääset lopultakin vapaaksi. Eniten kadun kuitenkin sitä, etten sanonut, miten mukavaa minulla oli kanssasi ennen tätä katastroofia, ja toivon koko sydämestäni, että löydät jonkun, joka auttaa sinua paikkaamaan aiheuttamani haavat sielussasi. Olen pahoillani kaikesta. Ouragan."
Tache katseli kirjettä, ja huomasi vielä pienen lisäyksen, jossa ohimennen näki hänen ja Acen nimen. Senkin Tache luki ääneen.
"P.S. Mikäli vielä voin esittää toiveen, haluaisin Acen tietävän, miten ylpeä olen hänestä. Lisäksi Tachen äidin puolesta haluan toivottaa onnea hänen pojalle. Kiitos."
Paperissa ei ollut lisäksi muuta, korkeintaan muutama kyynel, jotka näkyivät tummina, pyöreinä läikkinä. Tache huokaisi syvään. Hän oli alusta asti ollut sitä mieltä, että tee oli huono idea, mutta nyt oli turhaa sanoa asiasta enää mitään.
"Olen pahoillani tapahtuneesta, Ryu.."
Tache kuiskasi hiljaa ja laski kättään Ryun olkapäälle.