41
Vs: Vetistä meininkiä lähetetty Ke 06 Elo 2008, 15:24
Nma~
Kirjanmerkki

Kilil puri huulta sepän puhdistaessa hänen vammaansa. Oli hänellä ennenkin vammoja ollut, mutta silti niiden puhdistaminen teki aina kipeää. Hän oli kerran miettinyt miksi vammat täytyi puhdistaa ja oli saanut vastauksen, kun yksi nuori hurjapää jätti vamman olkapäässä pesemättä ja vamma tulehtui tapaen pojan. Kun seppä sai vamman puhditettua ja sidottua, kiitti Kilil tätä. Ei ehkä kovin lämpimästi, mutta kiitti silti. ”En ole parantaja, mutta olen nähnyt sen verran paljon haavoja ammattini vuoksi, että voin sanoa ettei sinun kannata rasittaa tuota jalkaa vähään aikaan”, sepän sanat saivat Kililin mietteliääksi. Hän ei voinut välttää rasitusta ammattinsa takia ja jos hän joutuisi pakenemaan lainvalvojia, jalka rasittuisi varmasti paljon.
”Anteeksi, kun utelen, mutta haluaisin tietää mitä te kumpikin teette täällä. Tai siis mikä toi teidät Miraan.” Taas seppä yllätti Kililin. Kililin teki mieli käskeä seppää huolehtimaan omista asioistaan, mutta hän ei voinut vastata niin töykeästi miehelle, joka oli juuri hoitanut hänen vammansa. "Minä olen täällä ammattini puolesta. Sain kuitenkin työni jo hoidettua ja ajattelin lähteä pian kaupungista", hän vastasi. "Osaisitteko muuten sanoa lähtisikö kaupungista laivaa tai karavaania jonka mukana voisin lähteä? Suunnalla ei ole niin väliä", hän lisäsi keksiessään että pääsisi niin helposti pois kaupungista rasittamatta jalkaansa.
”Anteeksi, kun utelen, mutta haluaisin tietää mitä te kumpikin teette täällä. Tai siis mikä toi teidät Miraan.” Taas seppä yllätti Kililin. Kililin teki mieli käskeä seppää huolehtimaan omista asioistaan, mutta hän ei voinut vastata niin töykeästi miehelle, joka oli juuri hoitanut hänen vammansa. "Minä olen täällä ammattini puolesta. Sain kuitenkin työni jo hoidettua ja ajattelin lähteä pian kaupungista", hän vastasi. "Osaisitteko muuten sanoa lähtisikö kaupungista laivaa tai karavaania jonka mukana voisin lähteä? Suunnalla ei ole niin väliä", hän lisäsi keksiessään että pääsisi niin helposti pois kaupungista rasittamatta jalkaansa.